f2af643b-1f2b-4576-a0c7-c8029d8139a4.png

Heba Y. Amin | İki Şehir Arasındaki Mesafenin Gökbilimsel Tayini | Zilberman Gallery

71 B izlenme  
5.11.2020
Heba Y. Amin
İki Şehir Arasındaki Mesafenin Gökbilimsel Tayini 
07.01-18.02.2017
Zilberman Gallery
 
Zilberman Gallery-İstanbul, Heba Y. Amin’in İki Şehir Arasındaki Mesafenin Gökbilimsel Tayini adlı sergisini sunmaktan mutluluk duyar. Sanatçının İstanbul’daki ikinci kişisel sergisi, galerinin Mısır Apartmanı üçüncü katta yer alan ana sergi mekanında 7 Ocak -18 Şubat 2017 tarihleri arasında görülebilir.

İki bölümden oluşan projede Amin, teknolojinin tarihsel paradigmalarını ve günümüz göç yollarının şehirlerin gelişimini nasıl etkilediğini inceliyor. Sanatçı, kartografik araştırma ve peyzaj gözetleme yöntemlerini kullanarak peyzaja ‘avcı’ konumundan bakanları ve kadınların bedenlerinin egzotikleştirilmesini coğrafya ile ilişkilendirerek eleştiriyor. Proje, görsel alegori aracılığıyla mimari unsurlara ve cinsel arzulara yoğunlaşarak sömürgeci tarih anlatımlarına meydan okuyor.

Sanatçının Dünya Kusurlu bir Elipsoid adlı ilk projesi, Al-Bakri’nin on birinci yüzyılda yazdığı, Batı Afrika’daki ticaret yollarını aktaran bir coğrafya kitabı olan Yolların ve Kraliyetlerin Kitabı’ndan yola çıkıyordu. Proje, seyyahların gittikleri şehirleri, karşılaştıkları kadınlara dair açık saçık cinsel ifadelerle tanımlamasını eleştiriyordu. Orijinal metinler sadece bölümler halinde bulunabildiğinden, Amin aynı yolculuğu beş ayda yaparak metinde eksik olan yerleri belgeledi.

Ziyaret ettiği şehirler arasında, Ras Nouadhibou yarımadasındaki kum tepelerinin arasında yer alan bir İspanyol sömürge karakolu olan La Agüera yer alıyordu. İki Şehir Arasındaki Mesafenin Gökbilimsel Tayini sergisi burada en son yaşamış kişi olan Jesus Flores’in 1933’te yazdığı anılarından yola çıkarak bu Sahra hayaletinin yapısal kalıntılarını inceliyor. Sergide yer alan çalışmalar, kasabanın sömürge geçmişiyle Moritanyalı askerler tarafından korunan mimari kalıntıları karşılaştırıyor. Amin, bir adamın İspanyol Sahrası’ndaki çocukluğuna duyduğu özlemin nostaljisi ile 1975’te İspanyollar çekildiğinden beri bağımsızlığı hala tartışılır olan bir toprak için verilen uzun ve acımasız mücadele arasındaki uyumsuzluğu gözler önüne seriyor.


Müzik: Müzikotek
Devamı

Seçtiklerimiz