Adrian Villar Rojas, ‘Tüm Annelerin En Güzeli’
14. İstanbul Bienali
Bu yılın en büyük sanat olayı elbette ki Bienal. İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından düzenlenen ve 545 bin izleyiciye ulaşarak rekor kıran 14. İstanbul Bienali’nin yankıları hala devam etmekte. Şehrin bir çok noktasına dağılan bienalde ben Büyükada’da Troçki’nin Evi diyorum. Adrian Villar Rojas’a ait denizin üzerinde yer alan ‘Tüm Annelerin En Güzeli’ adını verdiği devasal hayvan heykelleri birebir boyutlarında yapılmış ve çok etkileyiciydi. Troçki’nin Evinin sahilinde sanki yıkık dökük eve hüzünle bakıyor gibi, dışarda kalmış göç eden bir ailenin yuvasıyla son bir vedası gibi. Bienalin İstanbul Modern Müzesi’nde ki sergisi de çok etkileyiciydi.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/14-istanbul-bienali-tuzlu-su-dusunce-bicimleri-uzerine-bir-teori
Cecile Beaton | Pera Müzesi
Müzeleri de unutmamak lazım. Kuruluşundan bu yana kapılarını sanatın tüm dallarına açık tutan Pera Müzesi’nde Cecil Beaton Fotoğraf sergisinde çok önemli sanatçıların portreleri yer aldı.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/cecil-beaton-portreler-pera-muzesi
Grayson Perry | Pera Müzesi
Pera Müzesi’nde günümüz çağdaş sanatının sıra dışı ve ikonik isimlerinden Grayson Perry’nin halı, seramik ve baskıları, modern dertler, din, seks, siyaset,sınıf ve kimlik meseleleri karşısında adeta büyülendik, çok çarpıcı eserlerdi.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/grayson-perry-kucuk-farkliliklar-pera-muzesi
Joan Miró | Sabancı Müzesi
Sabancı Müzesi’nde 20. yüzyılın çok yönlü, çığır açan sanatçısı Joan Miró'nun olgunluk dönemine odaklanan sergi, "Joan Miró. Kadınlar, Kuşlar, Yıldızlar" adıyla sanatseverlerle buluştu. Akdeniz coğrafyası ve insanına dair gözlemlerinden ilham alan Miró’nun, kadın, kuş ve yıldız temalarına yoğunlaşan sergi, resim, baskı, heykel ve seramiklerin bulunduğu zengin bir seçkiyle sanatçının sembolik dilini anlama olanağı sundu.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/joan-mirokadinlarkuslaryildizlarsakip-sabanci-muzesi
Zero | Sabancı Müzesi
Yine aynı müzede henüz süresi bitmemiş olan ‘ZERO Geleceğe Geri Sayım’ çok önemli bir sergi.
20. yüzyılın en büyük uluslararası sanat ağı olan ZERO dinamik ve yenilikçi ruha sahip. II. Dünya Savaşı sonrasında gelen yıkıma ve olumsuzluğa bir cevap olarak 1957’de Düsseldorf’ta doğan ZERO akımı, bir avuç genç sanatçının savaşın durağanlığa sürüklediği sanat ortamında eserlerini sergileyecek galeri bulamamasıyla başladı.
Sanatçı kimlikleriyle felsefe eğitimlerini birleştiren Alman sanatçılar Heinz Mack ve Otto Piene, “Sanat sıfırdan başlamalı” prensibiyle yola çıktılar ve karamsarlık havasından silkinerek her türlü yeni başlangıca zemin sağlayacak bir “ZERO alanı” hayal ettiler.
Birkaç sene sonra aralarına Günther Uecker’in de katılımıyla ortaya çıkan ortak vizyon, müthiş bir yaratım enerjisiyle dünyanın dört bir yanında karşılığını buldu.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/zero-gelecege-geri-sayim-sakip-sabanci-muzesi
Devrim Erbil | Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi
‘Akademi’de 50 Yıl’ Sergisinde Devrim Erbil Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde yaklaşık 15 ayrı koleksiyondan derlenen eserlerini sanatseverler ile buluşturdu. Devrim Erbil’in bu güne kadar hiç sergilenmemiş eserlerini de bu sergide görmüş olduk.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/devrim-erbil-akademide-50-yil-tophanei-amire-kultur-ve-sanat-merkezi
Murat Germen | Milli Reasürans Sanat Galerisi
Milli Reasürans Sanat Galerisi’nden Murat Germen’in ‘%5’ adlı sergisi, son bir kaç yıldır canlıların su hakları ve nehirlerin kendi su haklarının gaspı üzerine yoğunlaştığı araştırmaları bu sergide yer alan eserlerinin bütünlüğünde bir durum tespiti olarak izleyenlere sunuldu. Nehirler barajlar ve HES’lerle ne kadar kelepçelenirse, borulara ve tünellere ne kadar hapsedilirse, o kadar ölüm saçıyor.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/murat-germen-5-milli-reasurans-sanat-galerisi
Günnur Özsoy | PG Art Gallery
Uzun zamandır çalışmalarını ilgiyle takip ettiğim Günnur Özsoy’un da son sergisi listemde yer alıyor. Pg Art’da açılan sergide Özsoy, hem kavramsal hem biçimsel anlamda tümden gelerek birbirine bağlanan parçalar yarattığı çalışmalarında, kendi içine döndüğü her anın enerjisini heykelin kıvrımlarına döküyor. Latince "kaburgam" manasına gelen “costa mea” isimli sergide asılı halde duran heykeller ise kendi etraflarında dönüş hareketiyle görsel algımızı ele geçiren doğal bir çekim kuvveti yaratıyor.
Yüzyılların Yüzyılı | SALT Beyoğlu
SALT Beyoğlu’nda "Yüzyılların Yüzyılı" sergisi de çok önemliydi. Tarihsel ve toplumsal dönüşümler, büyük tarihsel kırılmaların sosyal hayata etkileri, savaşlar ve kıyımların travmaları farklı sanat alanlarındaki farklı yöntemler ile izleyicilere sundu.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/yuzyillarin-yuzyili-salt-beyoglu
Mehtap Baydu | Galeri Nev
Mehtap Baydu Sanatçı "Koza" isimli son sergisiyle Galeri Nev'de yer aldı. Mardin Bienali’nde de ses getirdi. Sanatçının figüratif kağıt heykelleri de çok güzel. Ayrıca benim en sevdiğim eseri ise Ekavart Gallery' de açılan Leyla Alaton Koleksiyonu’ndaki "Söz Gümüş İse" dir.
Mehtap Baydu, "Söz Gümüş İse"
Muzaffer Akyol | Ekol Sanat Galerisi
İstanbul dışına çıkmışken birazda Ege’ye yol alırsak Ekol Sanat Galerisi’nde Muzaffer Akyol sergisi de, unutulmazlar arasındaydı. Her resmi insanı bambaşka alemlere götüren kimisinde hüzünlendiren, kimisinde güldüren yoğun, duygulu resimler.
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/muzaffer-akyol-masallar-oyunlar-agitlar-ve-iki-selvi-ekol-sanat-galerisi-izmir
Yalçın Bilgin
Sezer Arıcı
http://www.arttv.com.tr/sergiler/diger/ekavartist-new-generation-l-ekavart-gallery