Gaia Gallery, 2017 yılına Ardan Özmenoğlu’nun Babam Sağolsun isimli sergisiyle başlıyor. Bir kadın sanatçı olarak, erkek egemen toplumun bakış açılarına popüler kültür imgeleri üzerinden dokunan sanatçının sergisi, Gaia Gallery’nin Dolapdere’deki yeni mekanında 26 Şubat’a kadar görülebilir.
Ardan Özmenoğlu eserlerinde Türk ve küresel popüler kültüre ait ifade ve imgeleri alt üst edişiyle tanınıyor. Özellikle post-it notlar ve neon ışıklar kullanarak ürettiği eserlerinde, malzemenin beraberinde getirdiği anlam yüküyle beraber, kültürel tarih ve gündelik hayatın üst üste bindiği özel bir dil geliştiriyor. Özmenoğlu, iletişim ve teknoloji hızıyla tanımlanan çağımızda, anlam ve referans bolluğunun kaygan zemininde, işaretler ve imgeler arasından yaptığı slalom ile Türkiye güncel sanatında benzersiz bir çizgi tutturuyor.
Özmenoğlu, 2017 yılındaki ilk kişisel sergisi Babam Sağolsun’da da bir kadın sanatçı olarak erkek egemen toplumun kodlarıyla yüzleşiyor. “Tıpkı daha önceki eserlerimde (Senin Annen Bir Melekti, Cumaya Gittim Gelicem, Seni Sevmeyen Ölsün) olduğu gibi, yine yerel bir deyişten yola çıktım. Bu kez bir durum analizi ortaya koyuyorum,” diyor ve ekliyor, “Hem bir karşı koyuş hem de yüzleşme anlamı yüklediğim bu popüler söylemle, izleyicinin yaşadığı toplum içinde kendine sorular sormasını ve tekrar tekrar düşünmesini istedim.”
Özmenoğlu’nun erkek egemen bakış açısıyla yaşanan gündelik hayatı yeni baştan düşünmemize olanak veren Babam Sağolsun sergisi 26 Şubat’a kadar Gaia Gallery’nin Dolapdere’deki yeni mekanında izlenebilir.