Lady Glenconner: Zarafetin Hafızası Bonhams’ta

ArtNews

bir ay önce

Bir dönemin zarafet anlayışı, kraliyet ritüelleri ve kişisel hikâyeleriyle örülmüş bir yaşam... Lady Glenconner, hayatının tanıkları olan objeleriyle kendi belleğini açık artırmaya çıkarıyor.

Kraliçe II. Elizabeth’in 1953’teki taç giyme töreninde nedimelik yaparak İngiliz kamuoyunun belleğine giren, çocukluk arkadaşı Prenses Margaret’in nedimesi, Mustique Adası’nın ev sahibi ve son yıllarda edebi üretimiyle tanınan Lady Anne Glenconner, kişisel koleksiyonundan seçilmiş parçaları 18 Kasım'da Bonhams New Bond Street, Londra’da gerçekleştirilecek “Lady Glenconner: My Life in Objects” müzayedesinde sanatseverlerle buluşturuyor. 

Zarafetin Hatıraları: Bir Hayatın Nesnelerle Anlatısı

Lady Glenconner’ın koleksiyonu, yalnızca bir yaşamın değil, aynı zamanda bir çağın estetik hafızasının da temsili. Bonhams küratörlüğünde hazırlanan seçki, kraliyet protokolünden modern dönemin özgür ruhuna uzanan bir dönüşüm hikâyesini nesneler aracılığıyla incelikle anlatıyor. Her bir parça, Glenconner’ın aristokrat zarafetiyle kişisel anlatısını birbirine bağlayan sessiz tanıklar gibi; İngiliz tarihinin parıltılı ama kırılgan yanlarını hatırlatıyor.

Samuel de Wilde (London 1751-1832), Portraits of Georgian actors: Charles Farley, Henry Johnston, Nanette Johnston, George Cooke, Samuel Simmons, John Quick and John Fawcett, Dokulu kâğıt üzerine grafit ve sulu boya, 23,5 x 18 cm

Glenconner’ın yaşamı, Britanya aristokrasisinin zarafet kodlarıyla 20. yüzyılın bohem enerjisini birleştiren bir çizgide ilerliyor. Eşi Colin Tennant’ın özel adası Mustique, 1970’lerden itibaren kraliyet mensuplarından rock yıldızlarına kadar birçok ismi ağırlayarak modern lüksün simgesine dönüşmüştü. Glenconner’ın hikâyesi, tam da bu kontrastta; protokolle özgürlüğün, zarafetle cesaretin kesiştiği noktada anlam kazanıyor.

Eliot Hodgkin (Britanyalı, 1905–1987), Sekiz Tüy II, Eliot Hodgkin 17 XII 58, Tahta üzerine tempera, 11,5 x 22,3 cm

Müzayedeyle aynı dönemde yayımlanacak yeni kitabı Manners & Mischief: An A–Z of a Life Lived Well (Bedford Square Publishers), bu anlatıyı yazıya taşıyor. Zarafet kavramını bir davranış kuralı değil, bir yaşam biçimi olarak ele alan Glenconner, kitapta olduğu kadar koleksiyonunda da hatırlamanın estetiğini ön plana çıkarıyor. Aynı etkinlikte satışa sunulacak “A Farquhar Legacy” koleksiyonu ise 19. yüzyıl Britanya finans çevreleri ve Napolyon III dönemi ilişkilerine uzanan tarihsel bir arka plan oluşturuyor.

Cecil Beaton (Britanyalı, 1904–1980), Kraliçe ve Onur Nedimeleri, 2 Haziran 1953, Kartona monte edilmiş bromür baskı; kart, Majesteleri Kraliçe II. Elizabeth tarafından imzalanmıştır,
23,9 x 18,7 cm

“Lady Glenconner: My Life in Objects”, bir kadının eşyaları aracılığıyla kendi tarihini yeniden yazdığı nadir anlatılardan biri. Bu müzayede, yalnızca aristokrat bir yaşamın izlerini değil, aynı zamanda İngiliz belleğinin zarafetle yoğrulmuş biçimlerini de görünür kılıyor. Lady Glenconner’ın deyimiyle, “yaşanmış bir hayatın yeni bir bölüme” dönüşmesini simgeliyor.

Yazı ve Fotoğraflar: ArtNews

Paylaş:


Yorum yapmak için tıklayın

Diğer Yazıları

20 saat önce

Melek Zeynep Bulut'tan "Açık Anıtlar" Design Museum’da

2 gün önce

Göbeklitepe'de Perdeler Aralanıyor

2 gün önce

Miami Art Week 2025: Miami'de Küresel Sanat Zirvesi

2 gün önce

IAAF İstanbul'un 6. Edisyonu Sanatseverlerle Buluşuyor

3 gün önce

Ayın Kitabı: Rick Rubin'den "Yaratıcı Eylem: Bir Var Olma Biçimi"

En Çok Okunanlar