Seçkin Pirim İtalya’daki İlk Sergisiyle Triennale Milano’da!

ArtNews

2 ay önce

22 Kasım 2024’ten 19 Ocak 2025’e kadar Triennale Milano, Türk sanatçı Seçkin Pirim’in İtalya’daki ilk kişisel sergisini, Tommaso Tovaglieri küratörlüğünde sunuyor.

Seçkin Pirim’in genellikle reçine, kağıt, alüminyum, cam veya mermer gibi malzemelerle ürettiği eserleri, form, renk ve biçimsel modellerin tekrarını araştırıyor. Farklı malzemelerle çalışmayı bir meydan okuma olarak gören sanatçı, eser ile mekan arasındaki ilişkiyi, doğa ile kültür arasındaki ayrımı ve sanat ile tasarım arasındaki sınırları analiz ediyor. Minimalist heykelleri, bilgisayar destekli unsurları elle yapılanlarla birleştirerek teknoloji ile zanaat arasında geniş bir diyaloğa olanak sağlıyor.

Fotoğraf: Gianluca Di Ioia

Sanatçının soyut formlara ve ışık kullanımına olan derin ilgisi, eserlerinde hareket ve derinlik hissini büyük ölçüde güçlendiriyor. Sergi, Triennale’nin çeşitli iç ve dış mekanlarına yayılmış olup, Pirim’in ya yayınlanmamış ya da özellikle temsil edici eserlerinden bir seçkiye yer veriyor.

Gate of Eye (2024) adlı güzergah, Palazzo dell’Arte’nin dışındaki polyester üzerine otomobil boyasıyla yapılmış devasa bir heykelle başlıyor ve iç mekanlarda Vertical Touch, Seven Days ve diğer eserlerle devam ediyor.

Fotoğraf: Gianluca Di Ioia

Her ne kadar Seçkin Pirim’i Doğrudan Optical Art akımının bir temsilcisi olarak kategorize etmek mümkün olmasa da, eserlerindeki belirli yönler, özellikle sanatçının tekrarlanan geometrik formları, saydam malzemeleri ve ışık oyunlarını kullanımı göz önüne alındığında, izleyicilerin mekansal algısını etkileyen ilkelerle ilişkilendirilebilir. 

Pirim’in heykelleri, teknik hassasiyetleri ve malzeme işçiliğinin genetik, organik ve mimari bir forma dönüştürülmesiyle öne çıkar. Bu özellik, hem madde ve rengin canlı güçlerinin etkileşime geçtiği heykelsi tablolarında hem de yüzeyi desenlerle dolu ve tabakalar halinde genişleyen, kütleyi tek bir standart forma indirerek Pirim’in tarzının özünü ifade ettiği mermer bloklarda görülebilir.

Triennale Milano’nun bu sergisine, Hitay Vakfı ve Karaca’nın iş ortaklığı, TLS’in teknik ortaklığı ve Lavazza Group ile Salone del Mobile. Milano’nun kurumsal ortaklığı destek sağlıyor.

Yazı ve Fotoğraflar: ArtNews

Paylaş:


Yorum yapmak için tıklayın

Diğer Yazıları

20 saat önce

Sanatçı Kadınlar Derneği’nden ‘Mutant’ Projesi: Çevre Felaketlerinin Görünmeyen İzleri

15 gün önce

Ekavart Gallery’de Ergin Varlıbaş’ın “Hava Durumu: Sağanak Aşklı” Sergisi

18 gün önce

Hitay Vakfı Sanat Yarışması: Genç Sanatçılara Uluslararası Keşif Fırsatı

23 gün önce

Zihnin Sınırlarında Bir Rota: Erimtan ve Bor Sanat’tan Kapsamlı Bir Fikret Mualla Sergisi

24 gün önce

Arura Mardin’in ‘Görünmeyeni Görünür Kılmayı’ Amaç Edinen Sergisi: Yansı

En Çok Okunanlar