Gül Ilgaz & Melih Özuysal | Takas | Galeri/Miz
89 B izlenme 3.11.2020Gül Ilgaz & Melih Özuysal
“Takas”
7 Şubat – 3 Mart 2018
Galeri/Miz
Galeri/Miz, 7 Şubat–3 Mart tarihleri arasında alışılmadık bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Fotografik çalışmalar yapan Gül Ilgaz ve ressam Melih Özuysal’ın ortaklaşa gerçekleştirdiği “ Takas ” adlı sergide, iki sanatçının zihinsel ve görsel alışverişi izleyiciye sunuluyor.
Uzun yıllardır tanışan ve birbirlerinin çalışmalarını gözlemleyen bu iki sanatçı, birbirlerinden çağrışım yaptıkları imgelerden, yeni sentezler oluşturarak ürettikleri bu süreçte; hem kendi yaklaşımlarını koruyorlar, hem de çalışmaların birbirlerinin içine girmesine izin veriyorlar.
Gül Ilgaz çalışmalarında, yaşamında zamanla değişen ve öne çıkan duygu durumlarından esinlenerek, kişisel deneyimlerini görsel bir dile çeviriyor. Melih Özuysal ise çalışmalarında; zamandan bağımsız, düşsel bir dünyayı, masalsı bir anlatımla resimlerine yansıtıyor.
Bu sergide resim ve fotograf alanlarını içiçe kullanan sanatçılar, paylaştıkları ruhsal ve sanatsal deneyim süreci sonucunda ortaya çıkan üretimlerini sergiliyorlar. Birbirlerinden oldukça farklı çalışma tarzlarına sahip oldukları halde, birlikte çalışarak düşünsel ve düşsel alışverişin yeni açılımlarında nasıl yol alabildiklerini deniyorlar. Bu takas deneyimi izleyiciye de farklı bir deneyim sunuyor, her bireyi kendi yolculuğuna çıkarıyor.
Serginin açılışı 7 Şubat 2018 Çarşamba günü, 18:00-20:00 saatleri arasında olacaktır.
Gül Ilgaz
1994 yılından beri yurtiçi ve yurtdışında güncel sanat sergilerinde yer alan sanatçı 2003 yılında 50.Venedik Bienali”ne Türkiye pavyonundan katıldı. 2004’te Kanada’da “Banff Center Artist Residency” programında yer aldı. 2009’da Milli Reasürans Sanat Galerisinde “Parçalı Bulutlu”, 2011’de ise “Hava Kararmadan” adlı kişisel sergilerini gerçekleştirdi. Gül Ilgaz’ın yapıtları Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Belçika, Bulgaristan, Çin, Güney Kore, Fransa, Hollanda, İngiltere, İspanya, İtalya, Kanada, Makedonya, Slovenya ve Özbekistan gibi ülkelerde sergilenmiştir. Son yıllarda katıldığı sergiler arasında, İmago Mundi ”Rotte Mediterranee”; İstanbul Modern Sanat Müzesi “Hayal ve Hakikat”, “Komşular”, ”Geçmiş Gelecek”, “Sanatçı ve Zamanı”; Akademie Der Künste Berlin “İstanbul Next Wave”; Milano Triannale “Save As…”; “İstanbul Avrupa Buluşması” St-art Çağdaş Sanat Fuarı, Strazburg; “Berlin Preview” Sanat Fuarı; ODTÜ 14. Sanat Fuarı ve Galeri Spass New York “Aşina” sergileri bulunmaktadır. Gül Ilgaz’ın çalışmaları doksanlı yıllardan bu yana fotograf, video ve yerleştirmelerden oluşuyor ve ağırlıkla kimlik, kültürel melezlik, cinsiyet ve toplumsal roller, iç çatışmalar, yaşamın yarattığı izler, duygu durumları, bellek ve kent konuları etrafında şekilleniyor. Yapıtlarının ortak paydasını oluşturan otobiyografik süreç kişisel deneyimlerinin bir ürünü olmakla birlikte toplumsal bilinçaltı ile örtüşerek ortaya çıkıyor. Resim geleneğinden gelen bir sanatçı olarak bu geleneğin izlerini üretimlerinde görmek mümkün. Dünyayı fotograflamak yerine, fotoğrafı, imgeler ile kurguladığı dünyayı yapıta dönüştürmede bir aracı olarak kullanıyor. Kamera ile topladığı yada kurgulayarak çektiği görselleri dijital teknoloji aracılığı ile tekrar oluşturuyor. Fotografın sınırlarını öteleme aşamasında çalışmaları hareketli görüntü olarak videoya, fotograf yerleştirmelere bazen de üç boyutlu işlere dönüşüyor.
Melih Özuysal
Aydın doğumlu Melih Özuysal, yazdığı öykülerdeki karakterlerin yüzlerini görme merakı ile 1974 ve 1975 yılları arasında resim yapmaya başlamıştır. 1985 yılında, Aydın Devlet Güzel Sanatlar Galerisi’nde karakter portrelerden oluşan ilk kişisel sergisini açmıştır. Özuysal, bu zamana kadar biri yurtdışında olmak üzere 21 kişisel serge açmış, 3’ü uluslararası ve 9 karma sergiye katıılmıştır. Fikirlerle, buluşlarla değil ruh hali ile resim yapan Özuysal, resimlerinde fikir vermek yerine ruhsal etki yapılmasını ve sezgilerin uyandırılmasına odaklanır. Resim yapmaya başlarken bir duygunun izini sürer. O duyguyu diğer her şeyden ayırıp ortaya çıkarmaya, onu görmeye ve tanımaya çalışır. Gerçeği anlamanın yolunun duygulara sadık kalmaktan geçtiğine inanan Melih Özuysal, eseri boyarken her hangi bir şeyi kanıtlamaya çalışmadan, içindeki her şeyi harekete geçirmek ve sonrasında olabildiğince değiştirmeye çabalar.
Müzik: Müzikotek