Ahmet Polat | A Bridge Too Far | x-ist Galeri
Ahmet Polat
Artık biliyorsunuz fotoğraf aşkımı ve her yazımda bir de fotoğraf sergisine yer verdiğimi. Yolum her Nişantaşı’na düştüğünde uğramadan geçmediğim x-ist Galeri’de bu ay, Ahmet Polat'ın "A Bridge Too Far" başlıklı, dördüncü fotoğraf sergisi vardı. Fotoğraf ile yakından ilgilenenler hatırlayacaktır, Ahmet Polat daha önce dünyanın en önemli fotoğrafçılık kurumu olan ICP'nin (International Center of Photography - Uluslararası Fotoğraf Merkezi) düzenlediği 22. Infinity Awards'da "Genç Fotoğrafçı" ödülünü kazanan ilk Türk fotoğrafçı olmasıyla adından söz ettirmiş, 2015 yılında Hollanda'da "Yılın Fotoğraf Elçisi" seçilmişti.
Ahmet Polat
Türkiye'de ve ağırlıklı olarak Hollanda'da çalışmalarına devam eden Ahmet Polat, uluslararası başarılarına yenilerini ekleyerek kariyerine devam ederken; yeni sergisi ile Türkiye'deki izleyicisiyle buluşmuş oldu. Küratörlüğünü R. Paul McMillen'ın gerçekleştirdiği sergide sanatçı Europalia Sanat Festivali kapsamında BOZAR Brüksel'de sergilenen 'İmagine İstanbul' serisinden bir seçki sundu.
Harun Antakyalı | %100 Harun Antakyalı | Ark Kültür
İrfan Önürmen | SARKAÇ / PENDULUM | C24 Gallery
Birazda, şöyle uzaklara doğru açılmak istiyorum. New York’ta C24 Gallery’de Mart ayında açılan ve 23 Nisan 2016 tarihlerine kadar sürecek olan, eserlerinin hastası olduğum İrfan Önürmen’in SARKAÇ / PENDULUM ismini taşıyan sergisi çok güzel.
Önürmen’in C24 Gallery’deki '' üçüncü solo sergisinde içinde bulunduğu ruh halinin tezahürünü görürüz. Sanatçı içsel olanla yaşanan realitenin sarsıcılığı arasında gidip gelen bir sarkaç gibi salınır. Sürekli bir ikilem yaşar gibidir. Bu durumla baş edebilmesi için sanat bahçesinde hem oyun kuran hem oyunbozan olmayı yeğlemiştir. Bunun için ciddiyetle sanatsal yapıtlar üretmek ve onun ironisini yapmak arasındaki sınırda dolaşmayı hep sevmiştir. Uyum ve uyumsuzluğun peşinden koşmak isterken kırılganlık, şeffaflık, parçalanma ve derinlik gibi kavramlar üzerine kurduğu bir estetik anlayış geliştirmiştir. Kurguladığı gizemli atmosferlerinde gerçek olan, örtülmüş ve bir perdenin arkasına gizlenmiş gibidir. Yapıtlarında ikili anlamlar hiç peşimizi bırakmaz ve bizi tedirgin eder. Konuları bir yanıyla son derece günlük ve sıradandır ama aynı zamanda büyük insanlığı sembolize edecek şekilde devasadır.
Ayşe Gül Süter | Görünmez Hareket | Pg Art Gallery
Son olarak, Tophane’de Pg Art Gallery’de ise Ayşe Gül Süter’in ‘Görünmez Hareket’ adlı ikinci kişisel sergisi vardı. İlk kişisel sergisinin devamı niteliğindeki bu sergide Ayşe Gül Süter, hareket, ışık, etkileşim ve mekan olgularını yeni medya pratikleriyle ele alarak deneysel olarak gerçekleştirdiği çalışmalarını izleyiciye sunar. ‘Görünmez Hareket’ yaşamı mikroskopik düzeneklerle inceleyen ve bunları karışık tekniklerle soyutlamaya odaklanan bir sergi. Animasyon eğitiminden dolayı hareketi ekranda, izleyicide, eserde veya biyolojik oluşumlarda araştıran sanatçı, kişisel sergisinde bu unsurların hepsini sunmuştur. Gözümüzle o hareketi algılayamasak da günümüz teknolojik görüntüleme yöntemleri sayesinde organizmaların mikro hareketlerine ve değişim süreçlerine şahit olabiliyoruz. Aslında bu hareket, hayat enerjisinin akışıdır; durursa yaşam da sonlanır.Sergide, motorlarla hareketlendirilmiş ve durağan ışık yerleştirmeleri ile sıcak cam üfleme tekniği kullanarak ürettiği cam işlerinin yanı sıra sanatçıya ilham kaynağı olan araştırmalarından seçtiği mikroskobik görüntüler de yer alıyor. Galeri mekanının yarısına hakim olan enstalasyon, sanatçının biyolog Joseph A. DeGiorgis ile yürüttüğü gezi ve araştırma projelerinin dokümantasyonudur. Sergide bilim alanında kullanılan görünteleme tekniklerinin kullanılması ve katılımcıya deneyimletmeleri, pek çok alandaki sınırların kalktığına bir örnek oluşturmaktadır.
Yazı ve Fotoğraflar: Yasemin Semercioğlu
Gülfem Kessler, Anniversary of Memories ile Ren Art Gallery'de | Yazan Yasemin Semercioğlu
Kemal Tufan’ın Atölyesi, DÜNYA | Yazan Yasemin Semercioğlu
Şubat Ayı Sergileri | Yazan Yasemin Semercioğlu
2015’e Damgasını Vuran 15 Sergi | Yazan Yasemin Semercioğlu
Karaköy’den Tophane’ye Sanat | Yazan Yasemin Semercioğlu
Yorum yapmak için tıklayın