ekavbanner1.jpg.jpg
Anselm Reyle, Cennet Bahçesi'nde!

Anselm Reyle, Cennet Bahçesi'nde!

7 B izlenme  
15.06.2017




Galeri Artist, Alman Sanatçı Anselm Reyle’ nin sergisine ev sahipliği yapıyor.




 

Sanatçı son dönem eserlerini 1903 yılında mimar A. Demetracopulo tarafından inşa edilen tarihi Cennet Bahçesi köşkünde 99 adet 11.YY ve 12YY ‘a ait Kashan seramikleri ile birlikte sergileyecek. Sergideki bronz “Eternity” ve seramik “Et la Nuit se Tombe...” adlı heykeller Reyle’nin çağdaş seramik ve heykel sanatına getirdiği yeni bakış açıları ve katkılar olarak değerlendiriliyor. Ait oldukları dönem düşünülünce bugün ‘postmodern’ diye nitelendirilen çizgileriyle şaşkınlık ve hayranlık uyandıran Kashan seramikleri sanatçının “klişeleri yeniden yapılandırma” tutkusuna çağ öncesinden bir cevap yöneltiyor bu diyalogda.





 

Sergiyi projelendiren ve Kashan seramiklerinin bu sergi için farklı özel koleksiyonlardan bir araya getiren Dağhan Özil iki farklı dönem arasında kurulan ortak dili ve söyleşmeyi şöyle yorumluyor: “Reyle Kashan seramiklerinin üretildiği 11 ve 12.YY’ da yaşasaydı şayet üretimi muhtemelen aynı çizgide olacaktı. Kashan seramikleri nasıl bir devrimse, Anselm’de bu dönem için sanatta aynı devrimi gerçekleştiriyor. Çağ öncesinden gelen çağrı ile sanat tarihi kitaplarının yazacağı bir sanatçıyı buluşturma tutkumun altında yatan neden budur. Bu çağdaş sanatın neliği konusuna da açılmış bir paragraf başıdır.”





 

Sanatçı İstanbul’da yapmış olduğu bu yerleştirme ile aslında sanatsal tartışmada mevcut ama saklı olan bir cevabın hipotezini inşa etmektedir. Tarihi köşkün iki ayrı katına yayılacak olan sergide; seramiklerin dışında sanatçı ile bütünleşmiş olan folyo, neon ve tuval yerleştirmelerine de yer verilecek. Reyle’nin kendine has seramiklerinin Kashan seramikleri ile olan buluşması ve diğer eserleri 08.06 – 31.08.2017 tarihleri arasında Galeri Artist Gümüşsuyu’nda ziyarete açık olacak.
 
“Anselm Reyle 90 lı yılların sonlarında büyük ölçekli tuvaller, bulunmuş objelerden yapılmış heykeller ve neon içeren yerleştirmelerini üretmeye başladı. Bu alışılagelmemiş meteryal arayışında naylon folyolar veya aynaları keşfetmişti. Bu yeni malzeme Reyle’ nin eserlerinde geleneksel malzemelerin yerini almıştı. Her kompozisyonunu sıradan olmaktan kurtarıp anıtsal bir büyüklüğe getiren sanatçı için bu yaklaşımını “stripe painting” adını verdiği tuvallerine de neon yerleştirmelerine de uyguluyordu. Reyle öte yandan güncel sanat dünyasında çok kullanılan ve marka haline gelmiş malzemeleri ve motifleri kendi perspektifinden yorumluyor onlara yeni bir anlam boyutu katıyordu. Sanatçı bunu “ Klişe olma yetisine sahip şeyler ilgimi çeker (...) Onları tekrar gerçekten hareket edebilsin diye yeniden modellerim’ diye açıklıyor.
 
Anselm Reyle'nin eserleri, modernizme yakından bağlıdır; ödünç alma, eleştirme ve yeniden keşfetmeyi bir pratik olarak benimseyen Reyle bu yöntemlerin tümünü aynı anda ve bir arada kullanmaktan kaçınmamaktadır. İlk soyut ressam Otto Freundlich'ten esinlenen ve Jackson Pollock ve Barnett Newman'ın yarattığı teknikleri kullanan Reyle, “Hard- Edged Stripes” ve Soyut Ekspresyonizmin hareketli fırça vuruşları gibi unsurları bilinçli bir şekilde yeniden üretiyor.




 
8 Haziran'da başlayan sergi, 31 Ağustos'a kadar Galeri Artist'te görülebilir.

 

Devamı

Seçtiklerimiz