Dilara Akay | Ahraz | Kuad Galeri

106 B izlenme
4.11.2020
Dilara Akay
Ahraz
5 - 30 Nisan 2016
Kuad Galeri
 
 

Çağdaş sanat söylemi cinsiyet-sınırlı tanımlamaların artık geçerli olmadığını belirtiyor. Buna karşın bir çok müze ve kurum, yarattıkları estetiğin ve duyumlanabilirliğin farklı özellikleri ve aidiyetleri olduğuna inanarak, kadın sanatçıların sergilerini ve retrospektiflerini yapmaktan dolayı gururlanıyor. Özellikle de siyasal, toplumsal, kültürel çatışkıların sürdüğü bölgelerde kadın sanatçıların yapıtlarının demokratikleşme, özgürlükler, kadın ve cinsiyet hakları açısından eleştirel itibar taşıdığı vurgulanıyor.
 
Günümüz Türkiye çağdaş sanat ortamında Dilara Akay çok yönlü amaçları olan bir sanatçı ve aktivisttir. Çok özenli çalışılmış metal heykelleri, bulunmuş nesnelerle üretilmiş asemblajları ve yerleştirmeleri feminist değerler ve ilkelere yaratıcı ve açık göndermeler yapar, üç boyutlu üretimleri Post-modern sürrealist yöntemlerin izlerini taşır ve gösteri toplumunun bakışını büyüler. Kamusal sanat ve performans üretimleri kadın özgürlüğü, siyasal baskı altındaki cinsel kimlikler, bireysel ve toplumsal yaşam biçimleri ve de gelenek ve Modernizmin manipülasyonları üstüne düşünce ve kavramlarını yansıtır. Yapıtları, toplumsal sorumluluğunu yerine getirmek için önce kendi iç gücünü keşfettiğini gösteren özellikler taşır; amaç bu enerjiyi insanlara yansıtarak onların kendi deneyimlerini kullanabilmelerine yardımcı olmaktır.
 
Kuad Galeri’deki kişisel sergisinde Akay, özyaşam öyküsündeki bir belleğe odaklanıyor ve ailesine ait değerli kalıntıları ve bu kalıntılara duyarlı çağrışımlar yaratacak yapıtları sunuyor. Bu koleksiyon bir müze-bellek sunumundan başka bir şeydir; izleyiciye bu aile nesnelerini ve onlara ilişkin olayları kendi yapıtları aracılığıyla keşfetme olanağı verir. Bir aslan ve bir kartalı gösteren iki nakış işi, bir halı ve bir taraktan oluşan değerli kalıntılar metal heykel, kabartma, desen ve fotoğraf olarak sürrealist yöntemlerle canlandırılmıştır. Serginin odak noktası Akay’ın bir yaş gününde ölen ve ölmeden önce “aslanım sende mi” diyerek, bu işi ona bıraktığından emin olmak isteyen büyük annesidir. Akay’ın bu değerli kalıntılara sadakati, bir açıdan da günümüzde Türkiye ve bölgesinde yaşanan mülteci krizini hedef alıyor. Akay, yalnız siyasal  çatışkılar, savaş ve yersiz-yurtsuzlaştırmadan oluşan büyük anlatıların öne çıkarıldığı, bireylerin acıları, aile öyküleri ve yitirilmiş yaşamların unutulduğu gerçeğini vurguluyor
 
Kuad Galeri, "Küçük Güzeldir", "İnce Ayarlı ve Çoğul" ve "Çoğaltmalar" sergilerinde ve Contemporary İstanbul 2015 sanat fuarında Dilara Akay’ın çeşitli yapıtlarını sunmuştur; kişisel sergisini yapmaktan dolayı onur duymaktadır.  
 
Müzik: Müzikotek

En Çok İzlenenler