4. Edisyonu Gerçekleşecek İstanbul Dijital Festivali'nin Ön Gösterimi İtalya'da Yapıldı!

ArtNews

8 ay önce

 2-5 Mayıs tarihleri arasında Atatürk Kültür Merkezi’nde dördüncü edisyonu gerçekleştirilecek olan İstanbul Dijital Sanat Festivali’nin ön gösterimi İtalya’nın Milano şehrinde yapıldı.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle, PASHA Bank ana sponsorluğunda, Mezo Dijital tarafından düzenlenen 4.İstanbul Dijital Sanat Festivali’nin  ön gösterimi İtalya’nın Milano  kentinde gerçekleştirildi.

Dijital sanatlar alanında önemli isimlere, ulusal ve uluslararası sanatçılara, etkinlik, atölye ve panellere, işitsel ve görsel şovlara ev sahipliği yapacak olan festivalin ön gösterimi sanatseverlerden beğeni topladı. 

Festivalin uluslararası partnerleri arasında yer alan Milano Meet Digital Culture Center’da gerçekleştirilen gösterime Azerbaycan Büyükelçisi Kültür Ateşesi Nigar Qurbanlı, Milano Başkonsolosu Mehmet Özöktem, Milano Ticaret Ateşesi  Ahmet Erkan Çetinkayış , dijital sanatın önemli isimleri, uluslararası pek çok sanatçı ve bürokrat   katıldı.

Gecede konuşma yapan İstanbul Dijital Sanat Festivali Direktörü Dr. Nabat Garakhanova ‘Türkiye’nin uluslararası alandaki tek dijital sanat festivalini gerçekleştiriyor olmanın ve bu festivalin dünyanın her yerinde ilgi görüyor olmasının gururu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Festivalimizin uluslararası alanda aldığı beğeni, bizim gelecek yıllara olan inancımızı ve motivasyonumuzu da artırıyor. Destek olan tüm paydaşlarımıza, tüm sanatçılara ve festival ekibine teşekkürlerimi sunuyorum’ dedi

2-5 Mayıs tarihleri arasında Atatürk Kültür Merkezi’nde “Search Reality” (Gerçekliği Ara) temasıyla düzenlenecek olan Festival, sanatseverlerin dijital dünyayı farklı açılardan deneyimlemesini sağlayacak. 

Dijital sanatın ve sanal dünyaların gerçeklik kavramıyla nasıl etkileşime girdiğini ve bu etkileşimin insan deneyimini nasıl dönüştürdüğünü keşfetmeyi amaçlayan festivalin küratörlüğünü; Rahim Ünlü, Julie Walsh, Samed Karagöz, Niyazi Erdoğan ve Yapay Zeka Avind üstlenecek. 

Festivalin sponsorları arasında  Anadolu Ajansı, Turkish Airlines, Turk Telekom,  İTÜ, Tosyalı Holding, Sofitel İstanbul, DİSAD, ON TV, ARTtv, Power App, FH İletişim, Adintrection, Gauss, Narbulut, Renosans, Meta Yapı, Sustainable, Meet, Radiance VR, Unemeta, Unfocus ve Daima İstif Makinaları yer alıyor.

Yazı ve Fotoğraflar: ArtNews

Paylaş:


Yorum yapmak için tıklayın

Diğer Yazıları

3 gün önce

SANKO Holding 120’nci Yaşını “Sahre” Sergisiyle Kutluyor

9 gün önce

28. İstanbul Tiyatro Festivali’nin Yolculuğu: Mehmet Birkiye ile Söyleşi

15 gün önce

31. Sakıp Sabancı Sanat Ödülleri Sahiplerini Buldu

16 gün önce

Melek Zeynep Bulut’un “Duo” Adlı Eseri İkonik Painted Hall’de Sergileniyor

27 gün önce

9. Çanakkale Bienali Kapsamında KTSM İşbirliğiyle ‘Kamusal Alanda Sanat’ Çalıştayı Gerçekleştirildi

En Çok Okunanlar