Osman Hamdi Bey Olmasaydı, Olmazdık | Röportaj Berrin Saran

Berrin Saran

6 yıl önce

Sanat eğitimiz ve bu süreçte kimlerle çalıştınız?
 
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü Prof. Yalçın Karayağız atölyesinden 2010 yılında mezun oldum. 2007- 2010 yılları arasında da Ahmet Oran'ın asistanlığını yaptım ve bu süreçte Türkiye sanat piyasasını yakından tanıma şansı bulmuş oldum.
 
Resimlerinizde kullandığınız renk ve teknik?
 
Resimlerimde meidum olarak yağlıboya kullanır, palet olarak da genellikle canlı ve çarpıcı renkler tercih ederim. Kullanılan rengin konuya hizmet etmesi gerekmektedir.
 

Resimlerinizde işlediğiniz konular?

Resimlerimde işlediğim konuları Türkiye'nin güncel ve değişken politik durumundan yola çıkarak seçerim.

Resimlerinizdeki karakterlerin seçimi?

Resimlerimde karakter seçimini tıpkı bir yönetmen gibi işlenecek rolün gerekliliğini verebileceğini düşündüğüm modelleri göz önünde bulundurarak seçerim.

Figüratif resmin sizin için önemi ve bu resim tarzını benimsemenizde sizi etkileyen sanatçılar kimlerdir?

Kendimi bildim bileli figüratif resmi biraz daha fazla sevmişimdir. Zaten aldığım eğitim de bu yönde gerçekleşmiştir. 18. yüzyıldan itibaren batılılaşma hareketinden nasibini alan Türk Sanatı bugüne kadar çok ciddi ve hızla yol aldığı bir serüvenle günümüze kadar gelmiştir. Bu serüvenin elbette beni derinden etkileyen başlıca figürlerinden ilki bu alana ömrünü vermiş, olmasaydı olmazdık dediğim Osman Hamdi Bey'dir. Kendimi ise dünyasına daha yakın hissettiğim bir diğer isim ise Cihat Burak'tır. Bu isimleri günümüze kadar taşıyacak olursam Hakan Gürsoytrak ve Burhan Kum'u da eklemeden edemeyeceğim.


Resimlerinizde sık sık popüler marka imajlarını kullanıyorsunuz, bu yaklaşımın resim sanatını güncelleştirdiği, bir yandan da popüler kültüre hizmet ettiği konusundaki fikirleriniz nelerdir?

Kullandığım popüler marka imajlar konuyu güçlendirmesi, izleyiciye bugünün diliyle söz söylemesi bakımından çok önemlidir. Sanat tarihine baktığımız zaman kullanılan kıyafetler günün kültürel, sosyo politik ve ekonomik yapısına referanslar vermektedir, bugün ben de kendi resmimde aynı kaygıyla yola çıkıyorum.

 


Bugüne kadar açılan kişisel sergileriniz?

İlk sergim 2011 yılında 'Miras babadan oğula geçer', ikincisi 2012 yılında 'Ateşinle Koru Beni', üçüncüsü 2014 yılında 'Onu Öldür Beni Güldür' X-ist'de , dördüncü ve en sonuncusu 2017 yılında 'İnsanların Üzerinde Yürüyen Sandalye' ismiyle Ankara Siyah Beyaz Galeride gerçekleşti.

Katıldığınız karma sergiler?

Çok sayıda yurtiçi ve yurtdışında karma sergilere ve sanat fuarlarına katıldım.

Önümüzdeki Nisan ayında açılacak olan "Kimela" isimli karma serginiz ile ilgili bilgi verir misiniz?

Aylin Zaptçıoğlu, Merve Morkoç, Elif Varol Ergen, Kemal Özen, Tayfun Gülnar ve benim de olduğum Kimera isimli bir grup kurduk Kimera aynı isimle x-ist'de ilk sergisini gerçekleştirecek. İnanıyorum ki ortaya çok renkli ve etkileyici bir sergi çıkacak. Elimizden geldiğince bu sergileri belirli periyodlarla devam ettireceğiz. Bu konuda gerçekten çok heyecanlıyız.

Türk resim sanatının yanı sıra dünyadaki gelişmeleri de takip ettiğinizi biliyorum. Buradan yola çıkarak sormak istiyorum; Kariyer planlarınız nedir?
 
Uluslararası görünürlülük elde etmiş bir sanatçı olabilmek adına inanılmaz bir disiplinle atölyemde çalışmakla beraber uluslararası sanat piyasasında yer alan çeşitli kurum ve kuruluşlarla irtibat halinde çeşitli sergi ve etkinliklerde işbirliği halinde olmaya çalışıyorum.

Röportaj: Berrin Saran
 

Yazı ve Fotoğraflar: Berrin Saran

Paylaş:


Yorum yapmak için tıklayın

Diğer Yazıları

bir yıl önce

Miami Sanat Haftasından İlgi Çekici Renkli Etkinlikler | Yazan Berrin Saran

5 yıl önce

Sanatın Kalbi Londra'da Attı! Frieze Haftası'ndan İzlenimlerim | Yazan Berrin Saran

6 yıl önce

Frida Kahlo’nun Sıradışı Hayat Hikayesi, Victoria and Albert Müzesi’nde | Yazan Berrin Saran

6 yıl önce

2018 Londra Frieze Sanat Fuarı’nın Ardından | Yazan Berrin Saran

7 yıl önce

Arslan Sükan'dan Defilelerin Perde Arkası Hikayeleri | Yazan Berrin Saran

En Çok Okunanlar