2020 yılının insanlığa büyük süprizi Covid-19 pandemi sürecini yaşadığımız şu günlerde her şey büyük değişim geçirirken bazı değerler, ihtiyaçlarımız da hep aynı kalabiliyor aslında. Yaratıcılık durmuyor, şartlar ve durum ne kadar zor olursa olsun, her dönem kendini besleyebilecek yepyeni bir konu, malzeme bulurken güzele bakma, güzele ulaşma heyecanı da insanla berabere hep var oluyor.
Bu sebeple Temmuz ayının sıcak bir Cumartesi günü soluğu, Proje Danışmanlığını kıymetli Sanat Tarihçisi Prof. Dr. Kıymet Giray’ın üstlendiği ‘Hepimiz Genciz ‘sergisini gezmek üzere Turgutreis Şevket Sabancı Kültür Merkezi’nde alıyorum.
21 Temmuz’da kapılarını sanatseverlere açan sergi, eserleri ile sanat dünyamızda adını ölümsüz kılan ve kısıtlı sosyal yaşam döneminde ‘yaş çizgileri ‘nedeniyle korunmaya alınan sanatçılarımız ve genç nesil sanatçılarımızı, sanat tutkunlarını bir araya getirmeyi hedefliyor.
Sonbahar, Seramik, 2015
Sergi salonunda buluştuğumuz çok kıymetli Prof. Dr. Kıymet Giray ile sergiyi gezerken sorduğum ilk konu kuşkusuz serginin ismi neden? ‘Hepimiz Genciz’ oldu. Bunun cevabı Kıymet Hanım Master yapmaya başladığı yıllara uzanıyor. Gelin kendi ağzından öyküyü dinleyelim;
‘Master tez konum Mahmut Cuda’ydı. Yetmişli yaşların sonlarında, o zaman benim için yaşlı tanımında sayılan Cüda, ilk 4 ay içinde çok genç bir düşünce yapısına sahip olduğunu gösterdi. Kullandığı öz Türkçesinden başlayarak, felsefesi, hayatı algılayışı, sanat olaylarını yakından takip etme ve resim yapma ve idealist sergiler açma gücü bunun en büyük kanıtı oldu. Doktora tezimin sanatçılarından 1800’lü yılların sonuna doğmuş Cevat Dereli‘de İspanyol gribinin dünyayı sarmasına tanık olmuş, mezun olduğu Akademi’de öğretim üyesi olarak çalıştığı dönemde 1957’de yine Çin’den başlayan ve tüm dünyayı saran Asya Gribi’nin kabus dolu yıllarını deneyimlenmiş sanatçılarımızdan. Aynı sıkıntılı dönemlere tanıklık etmiş Nurullah Berk, Sabri Berkel ve tanıdığım bu kuşak sanatçılarının hemen hepsi aynı zorlukları yaşlanmadan, yaş alarak, genç duyarlılıklarla yaşamışlar ve tüm zorluklara rağmen yaptıkları resimler, yazdıkları makaleler, açtıkları sergiler ile sanat ortamında var olmaya devam etmişlerdir. Genç ve yaşlı tartışmalarından çok uzak, genç yaşamaya devam etmişlerdir. Bu nedenle bu sergiyi her yaşta ‘Genç‘kalmayı başarmış sanatçılarımıza adamak istedim.’
Lavinia, Polyester, 2019
Sergi salonuna girişte, çalışmalarında kullandığı malzeme çeşitliliği ile dikkatimi çeken Ankara doğumlu Aydan Aksoy‘a ait Denizkızı heykeli. 2008 yılında başladığı sanat çalışmalarına 2010 yılında kurduğu kendi atölyesinde devam etmekte.
Denizkızı Tül, 150x125x60, 2018
Devrim Erbil ,1937, İkili Bakış Şehzade Camii’nden, 2018
Devrim Erbil, Bodrum, 2019
Burçin Erdi‘ye ait “Hello from the Children of Planet Earth” çalışması önünde Prof. Dr. Kıymet Giray ile.
İsmail Ateş çalışması, Evren Tasarımı Mavi, 2019
Mahir Güven, Gerçek Yalan, 2014
Handan Akarsu, Bir Yerde, 2019
Şevket Sabancı Kültür Merkezi’nde 21 Ağustos’a kadar ücretsiz olarak görebileceğiz sergi tüm Bodrum halkını ve sanatseverleri bekliyor.
Yazı ve Fotoğraflar: Nurdan Ateş
Yazı ve Fotoğraflar: Nurdan Ateş
David Hockney’nin Renkli Dünyasına Yolculuk: Londra’da Büyüleyici Bir Sergi
Sonbaharın Habercisi: Frieze Sculpture 2024
Marina Abramović Kraliyet Sanat Akademisi’nde Retrospektif Sergi Açan İlk Kadın Sanatçı Oldu! I Yazan Nurdan Ateş
Kenan Yavuz Etnografya Müzesi'nde Hasat Sonu Şenliği I Yazan Nurdan Ateş
Çin’in “Asi Dehası” Ai Weiwei Design Museum’da! I Yazan Nurdan Ateş
Yorumlar (1)
İnci Aksoy
Çok guzel bir yazı tesekkürlerYorum yapmak için tıklayın