Bu yıl dördüncüsü düzenlenen İstanbul Dijital Sanat Festivali (IDAF), 2-5 Mayıs tarihleri arasında Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle, PASHA Bank ana sponsorluğunda, Mezo Dijital tarafından hayata geçirilen festival, dijital sanatlar alanında yurt içinden ve yurt dışından önemli isimleri bir kez daha sanatseverlerle buluşturacak. Türkiye’nin uluslararası düzenlenen ilk ve tek dijital sanat festivali, 5 Mayıs’a kadar; çocuk ve gençlik atölyelerine, panellere, görsel ve işitsel performanslara ev sahipliği yapacak.
DİJİTAL SANATIN KALBİ İSTANBUL’DA ATACAK!
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle, PASHA Bank ana sponsorluğunda, Mezo Dijital tarafından düzenlenen İstanbul Dijital Sanat Festivali, bu yıl dördüncü kez kapılarını açacak. 2-5 Mayıs tarihleri arasında AKM’de gerçekleşecek festival, dijital sanatlar alanında önemli isimlere, ulusal ve uluslararası toplam 40 sanatçıya ev sahipliği yapacak.
“Search Reality” (Gerçekliği Ara) temasıyla gerçekleştirilecek olan festival; dijital sanatın ve sanal dünyaların gerçeklik kavramıyla nasıl etkileşime girdiğini ve bu etkileşimin insan deneyimini nasıl dönüştürdüğünü keşfetmeyi amaçlayacak.
Video oyun medyumları ve interaktif eserlerle dijital dünyaların sınırlarını keşfeden sanatçılar, phygital (fijital) ve AV performanslar ile klasik tanımların ötesinde yaratıcı ifadeler sunarak izleyicilere sanal gerçeklik ve farklı dünyaların kapısını aralayacak. Dijital dünyadaki kimliklerimiz ve yeni gerçekliği tanımlamak için platform sunacak olan festival, sanal yaratım alanında gerçeği arama fikrini derinlemesine inceleyecek.
Festivalin küratörlüğünü; Rahim Ünlü, Julie Walsh, Samed Karagöz ve Yapay Zeka Avind üstlenecek.
HERKESE AÇIK VE ÜCRETSİZ!
Herkese açık ve ücretsiz olacak festivalde işitsel ve görsel performansların yanı sıra; pek çok konuda panel ve atölyeler gerçekleştirilecek.
MEZO Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova festivalle ilgili olarak ‘İlk kez 2021 yılında hayata geçirdiğimiz İstanbul Dijital Sanat Festivali, bu yıl dördüncü yaşını kutluyor. Dijital dünyanın sanat ile buluşmasına vesile olduğumuz için ve bu buluşmanın bir festivale dönüşerek herkese ulaşmasını sağladığımız için çok mutluyuz. Bu yıl da hemen her yaş grubundan sanatseverin keyifle zaman geçireceği, dijital dünyayı yeniden keşfedeceği bir festival hazırladık. Herkesi, dijital sanatın eşsiz dünyasıyla buluşmaya davet ediyoruz” dedi.
Festivalin sponsorları arasında Anadolu Ajansı, Turkish Airlines, Turk Telekom, İTÜ, Tosyalı Holding, Sofitel İstanbul, DİSAD, ON TV, ARTtv, Power App, FH İletişim, Adintrection, Gauss, Narbulut, Renosans, Meta Yapı, Sustainable, Meet, Radiance VR, Unemeta, Unfocus ve Daima İstif Makinaları yer alıyor.
Akbank Sanat’ta Büyüleyici Bir Dans Yolculuğu: PALMA
2 gün önceBaksı Kültür Sanat Vakfı "Anadolu Ödülleri 2024" Sahiplerini Buldu!
11 gün önceCerModern'de Ali Teoman Germaner’in “ALOŞ, dün, bugün, yarın” Sergisi
15 gün önceSeçkin Pirim İtalya’daki İlk Sergisiyle Triennale Milano’da!
16 gün önceArt Basel Miami Beach 2024 ve Untitled Art’ın Öne Çıkan Standları