OMM - Odunpazarı Modern Müze, çağdaş eserleri ve fantastik tasarımları bir araya getiren “Ehlikeyif” sergisi ile 5. yılını kutluyor. Küratörlüğünü İdil Tabanca’nın üstlendiği sergi resim, heykel, yerleştirme ve mobilya tasarımı disiplinlerinde geleneksel sınırları ustalıkla aşan bir yaratıcılıkla üretim yapan uluslararası sanatçı ve tasarımcıları bir araya getirirken form ve işlev arasındaki ilişkiyi de yeniden tanımlıyor. Ehlikeyif, 8 Eylül 2024 Pazar gününden itibaren OMM’da ziyaret edilebilir.
Modern insanın hayatının dörtte üçünün iç mekânlarda geçtiği 21. yüzyılda, doğanın hiç olmadığı kadar uzak hissedildiği bir dönemde, “Ehlikeyif” sergisi, doğanın kentsel hayatlarımıza tekrar girmesi için alan açan yapıtları inceliyor. Sergide eserleri bulunan sanatçılar, yapıtlarına doğadan unsurlar ve insani nitelikler katarak işlevsel nesnelere ruh kazandırıyor.
Misha Kahn, Yok Olmadan Önce, 2021, Plastik ve araba boyası, 80 × 315 × 114 cm,
Fotoğraf Sean Davidson
Seçkide yer alan sanatçılar ve tasarımcılar arasında Ahmet Doğu İpek, Andrea Branzi, Audrey Large, Barbora Žilinskaitė, Batten and Kamp, Bertrand Fompeyrine, Charlotte Kingsnorth, Chris Wolston, Elissa Lacoste, Eric Klarenbeek, Faye Hadfield, Gaetano Pesce, Guido Casaretto, Guillermo Santomà, Hannah Levy, Karl Monies, Linde Freya Tangelder, Mamali Shafahi, Marc Quinn, Max Lamb, Melih Çebi, Mesut Öztürk, Misha Kahn, Odd Matter, Roman Babakhanian, Saelia Aparicio, Schimmel & Schweikle, Serban Ionescu, Sigve Knutson, Slavs & Tatars, Studio EO, Studio Yellowdot, Süper Normal, Thomas Barger, touche—touche, VAUST, Wang & Söderström, Willem Van Hoff yer alıyor. Farklı kuşakları temsil eden sanatçıların üretimleri, doğadan ve bedenden ilham alarak tasarlanıp, gündelik nesnelere yeni bir ruh kazandırıyor. Ham ahşap, pürüzlü kaya ve toprak gibi doğal unsurları kullanarak Tabiat Ana ile işbirliğinde olan sanatçıların yanı sıra karadaki hayatın özünü oluşturan çeşitli unsurları bir araya getiren sanatçıların eserleri OMM’da sanatseverlerle buluşuyor.
Gaetano Pesce, Pratt Sandalye,1984 (Yeşil), 2020, Poliüretan reçine, 94 × 48 × 51 cm, İdil Tabanca Koleksiyonu,
Fotoğraf Kayhan Kaygusuz
Teknolojinin yol açtığı hasar, nüfus yoğunluğu, iklim değişikliği ve salgınlar, sade zamanlara duyulan kolektif bir açlık yaratırken, postmodern çağda doğaya ve doğanın içindeki karmaşık yaratıklara duyulan özlem bu serginin temel temasını oluşturuyor. Bauhaus ve türevlerinin modern mobilya üzerindeki baskın etkisine rağmen, “Ehlikeyif” doğanın unsurlarıyla aşılanmış, alışılmadık ve eğlenceli mobilya tasarımlarını bir araya getiriyor.
Mamali Shafahi, Sandalye, 2021, Epoksi ve reçine, 210 × 160 × 170 cm,
Fotoğraf Seppe Elewaut-Michaël Smits
Ev eşyaları, belirli bir mekân ve zamanı deneyimleyen insanları anlamamızı sağlayan kültürel pencereler olarak sergide önemli bir yer tutuyor. Bu domestik objeler, insanların ihtiyaçlarına, inançlarına, teknolojik gelişimlerine, ideallerine ve fantezilerine ışık tutarak insan olma durumunun ve formunun evrimini gözler önüne seriyor.
Tabiatta rüzgâr, yağmur, ısı ve zamanın birer heykeltıraş olduğunu vurgulayan sergi, çağdaş yaşam tarzlarına uyumlu hale getirilmiş doğanın cevherlerinin insan dünyasının inşasında oynadığı önderlik rolüne bir övgü niteliğinde. “Ehlikeyif”, 8 Eylül 2024’ten itibaren OMM - Odunpazarı Modern Müze’de ziyaret edilebilir.
Andrea Branzi, Animali Domestici Bank, 1985 Huş ağacı ve ahşap lake, 83 × 140 × 65 cm, Edisyon 9, İdil Tabanca Koleksiyonu,
Fotoğraf Kayhan Kaygusuz
Akbank Sanat’ta Büyüleyici Bir Dans Yolculuğu: PALMA
2 gün önceBaksı Kültür Sanat Vakfı "Anadolu Ödülleri 2024" Sahiplerini Buldu!
10 gün önceCerModern'de Ali Teoman Germaner’in “ALOŞ, dün, bugün, yarın” Sergisi
15 gün önceSeçkin Pirim İtalya’daki İlk Sergisiyle Triennale Milano’da!
16 gün önceArt Basel Miami Beach 2024 ve Untitled Art’ın Öne Çıkan Standları