ekavbanner1.jpg.jpg

Ivan Navarro-Tünelin Ucundaki Işık

77.787 izlendi

Iván Navarro

Tünelin Ucundaki Işık

22 Kasım 2012 -12 Ocak 2013

Egeran Galeri


Egeran Galeri, Iván Navarro’nun yeni ve son dönem işlerinden oluşan Türkiye’deki ilk kişisel sergisi TÜNELİN UCUNDAKİ IŞIK’ı sunmaktan mutluluk duyuyor. Sergide üç adet duvar eserinin yanında, 2009 yılında Venedik
Bienali’nde gösterilen “Direniş” yerleştirmesinin de içinde olduğu üç adet ayakta duran heykel sunulacak. 22 Kasım Perşembe günü sergi açılışında bulunacak olan sanatçı, devamında Near East’te (Dolapdere, İstanbul’da yer alan bir etkinlik mekanı ve yayınevi) tek gecelik bir performansa ve etkinliğe katılacak.

Şili'de doğan ve eğitim gören Navarro, 1997 yılından beri Amerika'da yaşıyor ve çalışıyor. Sanatçının iki görsel kültüre de dayanan eserleri, kendi ülkesinin meseleleriyle ve konularıyla ilişki kurarken, aynı zamanda Amerikan sanat akımlarıyla bir diyalog kuruyor.

Navarro elektrik ve endüstriyel malzemeleri toplumdaki daha büyük güç sistemlerini irdelemek için kullanıyor. Polis sorgu odalarında kullanılan tek taraflı ayna, izleyiciye onu heykelin yüzeyinin ötesinde görünen sonsuz mekanın içine alan bir bakış veriyor. İzleyici bu yanılsamacı mekanların eşiğinde, dışarısıyla içerisi arasında, sosyal, kültürel ve ekonomik imaların olduğu bir noktada dengeleniyor.

Navarro’nun eserlerinin tümünde ışık güçlü bir sembol. Hayatla dopdolu heykellerinde, aynı zamanda içlerindeki elektrik akımının doğasından kaynaklanan bir tehlike de var. Eserler, insan bedeninin endüstrileşmesinden ve insan elektriğinin endüstrileşmiş elektriğe dönüşmesinin yolundan bahsediyorlar.

Örneğin “NEFRET”(2012), Navarro’nun 2008’de başladığı zemin üzerinde yer alan dairesel heykeller serisinin bir parçası. Burada sanatçı sınırsız alan yanılsamasını yaratmak için ışığı ve aynaları kullanıyor, ve bu defa da yanılsama kelime oyunuyla vurgulanıyor. Neonda hecelenen “NEFRET”, konuşulan sözcüğü çağrıştıran cazip bir kelime. Yüksek sesle söylemeye çağıran bir ritmi var-belki de nefretin sona ermesi için tekrarlanan bir çağrı.

Sergiyle birlikte, Navarro özel bir etkinlik olan KÜÇÜK SAVAŞ’ı tasarladı. Burada film gösterimi ve bir heykelin yanı sıra, bir de kaydedilerek filmin müziği olacak bir ses performansı yapılacak. Ana öğe Navarro’nun heykeli “Feryat”, içine eklenmiş neon unsurlarıyla sonsuz ışık pasajları yaratan ve çalınabilen bir davul seti. Navarro İstanbul’dan farklı vuruş
ve ritimlerin sunulacağı plakları çalarken, bir perküsyonist de davulla doğaçlama performans yapacak. 

1972’de Santiago, Şili’de doğan Iván Navarro, New York’ta yaşıyor. Eserleri Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi (Washington DC), Saatchi Koleksiyonu ve Centro Galego de Arte Contempoanca (Santiago de Compostela, İspanya)
gibi özel ve kamu koleksiyonlarında yer alıyor. 2009 yılında 53. Venedik Bienali’nde Şili’yi temsil eden Navarro’nun, son dönem kişisel ve grup sergileri arasında Frost Art Müzesi, Miami (2012); MACRO, Roma, İtalya (2012); 11.
Havana Bienali, Küba (2012); Prospect 2. New Orleans Bienali (2011); Espace Culturel Louis Vuitton, Paris (2010); Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi, Washington DC (2007) bulunuyor.

Resistance / Direniş
2009
Video with music, 6:17
Şiiri ve şarkıyı yorumlayan: Courtney Smith
(İsimsiz özgün şiir Quilapayun'un LP Umbral (1979)'ında bulundu.
Özgün şarkı Jorge Gonzales'ten No Necesitamos Banderas (1984)).
Sanatçı, Galerie Daniel Templon, Paris ve Egeran Galeri, İstanbul'un izniyle

Müzik: Müzikotek

 



BENZER VİDEOLAR

ART BLOG