Kurduğu kültürel diplomatik işbirlikleriyle dünya sanatını İstanbul'a taşıyan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), bu defa İBB Miras, İBB Kültür ve Çek Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu ortaklığında düzenlenen sıra dışı bir sergiyi Yerebatan Sarnıcı'nda sanatseverlerle buluşturuyor!
İBB Miras'ın örnek restorasyonuyla İstanbul'un marka değerlerinden birisine dönüşen Yerebatan Sarnıcı'nda yeraltı, gerçeklik algısı ve yansımalar kavramlarıyla şekillenen "Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek" başlıklı görkemli sergi, Çek çağdaş heykeltıraşları Vlastimil Beránek ve Jaroslav Prošek'in eserlerini 1500 yıllık tarihi yapıda bir araya getiriyor. İBB çatısı altında İstanbul'un dünyada önemi giderek artan bir kültürel diplomasi ve evrensel anlayış merkezi olduğu dönemde, serginin küratörlüğünü Dr. Mahir Polat ile Miroslav Kroupa üstleniyor. Sergide suyun içine yerleştirilen kristal heykellere hayat veren cam, saydamlığı ve katılığı ile Yerebatan Sarnıcı'ndaki iki temel malzemeyle, su ve taşla diyalog kuruyor. İBB'nin ev sahipliğini üstlendiği ve İstanbul'da düzenlenmiş en büyük uluslararası kristal heykel sergisi olma özelliğini taşıyan "Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek" sergisi, 1 Ağustos'tan itibaren ziyaret edilebilir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İBB Miras, İBB Kültür ve Çek Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu işbirliğiyle düzenlenen "Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek" sergisi, Çek heykeltıraşlar Vlastimil Beránek ve Jaroslav Prošek'in kristal heykellerinden oluşan özel bir seçkiyi Yerebatan Sarnıcı'nın büyülü atmosferinde bir araya getiriyor.
Yeraltı, gerçeklik algısı, mitoloji, yansıma ve geçiş temaları etrafında kurgulanan sergi, filozof Platon'un bir mağaraya zincirlenmiş insanların mağaranın girişinden yansıyan nesnelerin gölgelerini gördüğü ve bunları gerçeklik olarak algıladıkları mağara alegorisinden yola çıkıyor. Vlastimil Beránek'in geçmiş ve bugün üzerine odaklanan cam eserleri sarnıcın su ve taş dokusuyla etkileşime girerek Yerebatan Sarnıcı'nın su ve ışıkla elde ettiği dinamik yansıma alanlarına renk ve yansıtmayla dahil oluyor. Jaroslav Prošek'in eserleri ise izleyiciyi yaklaşık 6.000 yıl önce Mezopotamya'da üretilen ilk camın, aynı döneme ait yarı fosil meşe ağacı malzemesiyle buluştuğu tarihe götürerek kendimizle, kolektif hafızayla ve şimdiki zamanla ilgili soruları gündeme getiriyor.
Geçiş ve yansımalarla Yerebatan Sarnıcı'nda salt turistik bir gezinin sınırlarını kaldıran sergi, izleyicileri insanlığın derinliklerine tekrar odaklanmaya; 1500 yıldır Güneş'ten koparılmış, buraya hapsedilmiş Medusa anlatısındaki "human condition/insan olma durumu" üzerine düşünmeye davet ediyor.
Cumhuriyetin 100. yılını büyük bir onur ve coşkuyla kutlayan, ikinci yüzyıla doğru atılan her adımı "Demokrasi Yüzyılı" etkinlikleriyle taçlandıran İBB'nin ev sahipliğini üstlendiği "Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek" sergisi, 1 Ağustos – 30 Kasım 2024 tarihleri arasında ziyaretçilerini bekliyor.
Akbank Sanat’ta Büyüleyici Bir Dans Yolculuğu: PALMA
2 gün önceBaksı Kültür Sanat Vakfı "Anadolu Ödülleri 2024" Sahiplerini Buldu!
10 gün önceCerModern'de Ali Teoman Germaner’in “ALOŞ, dün, bugün, yarın” Sergisi
15 gün önceSeçkin Pirim İtalya’daki İlk Sergisiyle Triennale Milano’da!
16 gün önceArt Basel Miami Beach 2024 ve Untitled Art’ın Öne Çıkan Standları