728x90-CB.jpg

Oliver Jeffers’ten Büyüklere Masallar | Yazan Nurdan Ateş

Oliver Jeffers’ten Büyüklere Masallar | Yazan Nurdan Ateş
Nurdan Ateş 24.05.2019
Bol resimli kitapları, hikayeleri, modern zaman masallarıyla dünyanın dört bir yanında çocukların hayallerini renklendiren, bolca neşelendirip, kimi zaman mesajlar veren ünlü yazar, illustrator, sanatçı Oliver Jeffers sergisi Lazinc Galeri, Mayfair’de sanatseverlerle buluştu.

1977 Avusturya doğumlu, İrlanda kökenli sanatçı yazdığı çocuk kitapları ve bu kitaplar için tasarladığı illüstrasyonlar ile çocukları o masala, hikayeye dahil etmesi ,parçası hissettirmesiyle ünlü. Kitapları 40’tan fazla dile çevrilmiş. How to catch a star? (Yıldız nasıl yakalanır? 2004 ), Lost and Found (Kayıp eşya bürosu ,2005 ) ile Nestle Çocuk kitapları ve Time Magazine çocuk kitapları ödülü, The Day the Crayons Quit (Boyakalemlerinin çekip gittiği gün ,2013) kitabı ile The New York Times en çok satanlar ödülü bunlardan bir kaçıdır. Kitapları dışında illüstrasyonları ile de ünlü ve pek çok ödüllü sanatçının Orange UK, Lavazza, Sony PSP, Starbucks, Kinder, The Guardian, NewYork Times, United Airlines, Newsweek çalıştığı firmalardan birkaçı.

Onu bu kadar farklı yapan nedir (?) sorusuna gelince, anlamlar arasındaki ikilemleri, karmaşayı ince ve hassas bir dengeyle, müthiş mizahi bakış açışı süzgecinden geçiriyor olması. Politik duruşunu her çalışmasında rahatlıkla görebildiğimiz sanatçı, eleştirel bakış açısını mizah duygusu ile öyle güzel harmanlıyor ki. En karamsar görülen problemler, eleştiriler bile onun illüstrasyonlarında, insanda gülümse hissi yaratabiliyor. New York’ta High Line Park’ta halka sergilenmek üzere tasarladığı “The Moon,the Earth and Us’’ küresi ile heykeltıraşlık yeteneğinide ortaya koyuyor. Sergide bu kürenin ufak boyutunuda yakından görebilme şansınız var. Brooklyn Bridge Park için tasarladığı “Here You Are” enstalasyonu ile yaşadığı, çalıştığı şehre bir şekilde imzasını atmış oluyor.
 


Here You Are


The Statelet of Things, 2019

Farklı teknik ve malzemelerin adeta bir puzzle titizliği ile harmanlandığı resimlerinde, verdiği politik mesajları hep büyük bir espiri ile sergileniyor.


Mental Walls ,2019

Tweetleri ve retweetleri ile hergün yeni bir sansasyona imza atan, kafasında bir sürü sınırlar olan bir nevi Trump kafası.
 


We, Me, 2019
 

Sanatçı Çin seyahati sırasında bir fabrikayı ziyaret ediyor. 40 binden fazla işçinin çalıştığı fabrikada aynı tip elbiseleri giyen, aynı çalışma bantlarında aynı hareketlerle aynı işi yapan işçiler. Fabrikanın mutfak bölümünde ise birbirine hiç benzemeyen, hepsi birbirinden çok farklı şekilde ve renkte binlerce kahve bardağı yığını. Kahve molası sırasında işçilerin kendi bardaklarını binlerce bardak arasından seçip almaları ufacık bir pencereden kendilerini gerçekleştirme, farklı olabilme çabası olarak yorumluyor.


Lost at Tree, 2018


There is Nothing to Worry About, 2019

Felaketler serisi, sanatçı hayatın içindeki zıtlıklardan, tezatlardan hep ilham almış ve çalışmalarında konu edinmiş.. En huzurlu klasik bir manzara resminin absürt bir köşesinde ağaca çarpan bir gemi, bazen bir evin damından giren roket, at arabasının alev alması…
 


This Way Up, 2018


El yapımı bu dev dünya haritasında her nokta çok titizlikle yerleştirilmiş bir tek önemli detay dışında. Kuzeyin Güney’de işaretlendiği bir bakıma dünyanın altının üstüne geldiği bir çalışma. Dünyaya aynı şekilde bakmaya öyle alışmış ki insanoğlu.


I’m Leaving, 2019


The Compromise, 2019


Isolationists of the World Unite, 2019



Videoyu izlemek için yukarıdaki görselin üzerine TIK'layın.


Observations on Modern Life

Yazı: Nurdan Ateş

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız